امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://research.cloob24.com
0

شیما رام. اصلاح پنج دغدغه / بیان مسئله / ضرورت/هدف/پرسش/پیشینه ها/نتیجه گیری/تعاریف

علل افزایش اعتیاد جوانان رده ی سنی 18_25 سال در شهرستان خمین.:

امروزه در شهر های کوچک و مذهبی مثل شهرستان خمین جوانان بیش از دیگر مناطق کشورمان به سمت اعتیاد مواد مخدر روی اورده اندکه می تواند عللی چون کوچک بودن شهر. نبود امکانات و طرز فکر افراد و یا جو حاکم بر ان شهر باشد.

که با اعتیاد جوانان این ئشهر ها نه تنها پیشرفت نمی کنند بلکه روز به روز بیشتر به سمت عقب میروند و با ادامه ی این وضعیت و عدم جلوگیری از ان شرایط خیلی نامساعدی به وجود می اید.

2.تاثیر مراجعه به مشاور قبل ازدواج بر روی ازدواج موفق جوانان رده سنی 20_30سال در کرج.:

با افزایش طلاق و جدایی زوج های جوان و شکست های ناشی از ان مردم به دنبال راهی هستند که با اطمینان بیشتری قدم در راه این امر مهم و مقدس ازدواج؛که اگر به صورت صحیح باشد خود باعث پیشرفت جوانان می گردد؛ می شوند.

که با انجام تحقیق ها و پژوهش ها و هم چنین تجربه ثابت شده است که با مراجعه به مشاور پیش از ازدواج جوانان با اگاهی کامل تر و بیشتری نسبت به خود و طرف مق5ابلشان وارد زندگی مشترک می شوند.

4. تأثیر در افزایش سود انباشته بر میزان تغییرات سود قبل از بهره و مالیات سال بعد شرکت واقع در تهران در بورس اوراق بهادار در سال 88.

تشکیل سرمایه یکی از مهم ترین عوامل ورود کشورهای در حال توسعه به فرآیند توسعه اقتصادی می باشد.

سرمایه گذاران ایرانی تا کنون بیشتر به سرمایه گذاری بر دارایی های فیزیکی رغبت نشان داده اند،تا سرمایه گذاری در دارایی های مالی.یکی از مهم ترین اهداف سرمایه گذاران در سرمایه گذاری در اوراق بهادار کسب سود سالیانه به همراه منفعت سرمایه می باشد،برای اینکه سرمایه گذاران ترغیب به سرمایه گذاری در دارایی های مالی بشوند باید بازدهی این دارایی ها از بازدهی سایر دارایی ها بیشتر شود1.

از آنجا که کشور ما نیز به عنوان یک کشور در حال توسعه نیاز فراوان به سرمایه گذاری دارد و این طریق می تواند مشکل بیکاری را نیز برطرف سازد و چند وقتی است نیز بحث سرمایه گذاری خارجی در کشور به صورت جدی مطرح شده است

4.نبود امکانات کامل برای استفاده از نرم افزار های کاربردی در پروژه های آی تی برای دانشجویان دوره ی کارشناسی دانشگاه ارشاد.:

نیروی کار ی که امروزه وارد بازار کار می شود باید حداقل مهارت های لازم را در طول تحصیل (در دانشگاه) به دست اورده باشد.

بخصوص رشته هایی که کار های عملی دارند مثل رشته ی آی تی باید نرم افزار های لازم را در دانشگاه در اختیار داشتع باشند تا کار با انها را به خوبی فرا گیرذند.اما چیزی که به تازگی خیلی در دانشگه ها مشاهده می شود نبود این امکانات و نرم افزار های تخصصی در اختیار دانشجویان است. که باید پیگیری شده و علت آن مشخص شود و این امکانات فراهم شوند.

5.تاثیر پوشش معلمان ابتدایی بر روحیه ی دانش آموزان منطقه دو کرج:

روانشناسان معتقدند که رنگ ها و بازی با آنها در لباس و محیط اطراف و... تاثیر فراوانی در روحیه ی افراد دارند. حال اگر این مهارت را برای جذب بیشتر دانش اموزان به درس و معلم و کلاس استفاده کنیم تاثیر مثبت ان را حتما خواهیم دید.یقینا بازده ی کار آموزگاری که با رنگ های آرامش بخشی چون آبی و سبز یا رنگ های شاد و پر انرژی مثل سبز به کلاس می آیند به نسبت معلمی که در طول سال همواره با لباس های تیره مثل مشکی و قهوه ای و خاکستری به سر کلاس می اید خیلی بیشتر است.

1.علل افزایش اعتیاد جوانان رده ی سنی 18_25 سال در شهرستان خمین.

1_1 بیان مسئله:

اعتیاد یک بیماریست که فرد مبتلا به آن بیمار تلقی می‌شود.

این بیماری خانمان سوز در سال های اخیر در جوامع کوچک و بزرگ خیلی شیوع پیدا کرده،بخصوص در میان جوانان.

جوانان یک کشور آینده ی آن کشور اند؛که باید با شناخت عوامل نزدیکی آنان به این مسئله جلوی پیشرفت اعتیاد را گرفت.

2_1 هدف:

بررسی شناخت ابعاد اعتیاد،علل شیوع،وگسترش ان نظیر خانواده،دوستان،جنسیت،محیط اطراف و...در جوانان 18_25سال شهرستان خمین.

3_1 ضرورت:

جمعیت عمده ی کشور مارا جوانان تشکیل داده اند،که همان.پدرانو مادران آینده هستند و به نوعی اینده ی نسل بعد دست انان است.

اعتیاد نیز بیماری ایست ک کاستی و تنبلی به همراه خود می اورد،به گونه ای که فرد از خانواده،تحصیل،ورزش و درکل از اجتماع دور می شود.

و به عبارت دیگر جامعه ی سالم نیازمند افراد و جوانان با نشاط و پر تلاش و به دور از بیماری(اعتیاد) است.

4_1 سوال:

1. آیا نبود اشتغال و اشتغال زایی دلیل گزینش جوانان به مواد مخدر است؟

2. آیا فقر فرهنگی باعث روی آوردن جوانان به اعتیاد می شود؟

3. آیا اعتیاد به جنسیت بستگی دارد؟ و درصد اعتیاد پسران و دختران متفاوت است؟ کدام بیشتر است؟

4. آیا مهاجرت روستاییان به این شهرستان در امر اعتیاد دخیل است؟

5_1: پیشینه نظری و تجربی

امروزه واژه اعتیاد اصطلاح معمول و متداولی شده است که تقریباً همه مردم یا به طور مستقیم به آن اشاره می کنند یا غیرمستقیم گفته های آنان مؤید آن است. مسلماً کاربرد وسیع و زیاد این اصطلاح٬ شناخت بیشتر و دقیق تر آن را مشخص نمی کند٬ منتهی می توان چنین تصور کرد که افزایش و شیوع روزافزونتر آنرا نشان می دهد

تحقیقات نشان داده است که شیوع و گسترش مصرف مواد مخدر دلایل پیچیده ای دارد. تنوع شیوه های برخورد با این پدیده٬ باعث تنوع در علت شیوع و گسترش آن شده است. بعضی شجاعت و حس ماجراجویی جوانان را برای اثبات خویشتن٬ و برخی دیگر نقش دوستان را درگرایش به مصرف مواد مخدر مطرح می کنند(بروخ٬1980 ٬ برونزویک و بویل1979 ٬). محققین دیگری چون روبرتو برینی و روبرتو مازا (1998) فقدان پدر در خانواده و یا حضور منفعل او را به عنوان عامل روی آوردن به مواد مخدر می دانند. برگرت٬ کوهوت و گرنبرگ از صاحب نظران٬ اعتقاد دارند که اعتیاد به مواد مخدر عوارض ساختار شخصیتی خود شیفته و مرزی است (1998). نتایج مطالعات و پژوهش ها و گزارشات رسمی و غیر رسمی نشانگر این واقعیت است که مصرف مواد مخدر توسط جوانان و

نوجوانان به صورت چشمگیری افزایش یافته است و متوسط سن اعتیاد بین افراد جامعه رو به کاهش است. گرچه بسیاری از بزرگان برآنند که این افزایش خاص جوانان است اما به نظر می رسد که این نظر گمراه کننده باشد زیرا مصرف مواد مخدر و گسترش آن به جوانان و نوجوانان محدود نمی باشد بلکه طیف وسیعی از مردم را در بر می گیرد.

براساس تئوری کرچ، کرچفیلد و بالاکی به دست آمد که هرچه توانمندی خانواده بالاتر باشد یعنی روابط بین فردی در خانواده صمیمی‌تر و والدین تحصیلات بالاتری داشته باشند، نگرش فرد به مواد اعتیادآور منفی‌تر می‌گردد، که این یافته با نتایج تحقیق امیراحمدی و همکارانش که مطرح کرده بودند مؤلفه‌های تحصیلات والدین و روابط خانوادگی در نگرش دانش‌آموزان به مواد نقش دارند، همخوانی دارد. در نهایت، در تبیین تئوری جسر در نتایج این تحقیق به دست آمد که وابستگی فرد به دوستان تأثیری بر نوع نگرش جوانان به مواد اعتیادآور ندارد.

روزنامه ی ایران در تاریخ 10.7.93 در طی گزارشی دراین باره اطلاعاتی ب مردم داد

طی سالهای اخیر اعتیاد و مصرف انواع مواد مخدر در میان جوانان شیوع بیشتری پیدا کرده به طوری که پژوهشها

نشان می دهد طی سالهای اخیر اعتیاد و مصرف انواع مواد مخدر در میان جوانان شیوع بیشتری پیدا کرده به طوری که پژوهشها

نشان می دهد بیشترین آمار اعتیاد در میان جوانان در سنین 17 تا 25 سالگی وجود دارد اما خبر ناراحتکننده این

است که میانگین سن اعتیاد آنقدر پایین آمده که حالا به سراغ دانشآموزان و کودکان نیز رفته و آنها را هم به دام

انداخته است. قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر اخیراً گفته است: یک درصد از دانشآموزان به صورت تفننی مواد

مخدر مصرف می کنند و 60 درصد دانشجویان مصرفکننده مواد مخدر گفتهاند که شروع مصرف آنها از دوره

دانشآموزی بوده است.

نتیجه:

در مجموع و براساس یافته‌های پژوهش ها و مقالات می‌توان مطرح نمود که منابع اجتماع‌پذیری (خانواده، دوستان، رسانه، مدرسه) نوع نگرش جوانان به مواد را شکل می‌دهند که اگر این منابع کارکرد مناسب خود را ایفا کنند، جوانان نگرش منفی به مواد خواهند داشت و در غیر این صورت نگرش‌شان به مواد مثبت می‌گردد و این متأثر از گروه همسالان می‌باشد که در صورت کارکرد نامناسب منابع اجتماع‌پذیری، جوانان به گروه همسالان مصرف‌کننده مواد گرایش پیدا می‌کنند و همواره این متغیر نزدیک ترن عامل به مصرف مواد توسط جوانان است و رابطه با دوستان مصرف کننده قوی ترین رابطه میان متغیر های تاثیر گذار بر شکل دهی به نگرش مثبت جوانان به مواد است.

1_2 بیان مسئله:

مسئله ای که امروزه خیلی مورد توجه قرار گرفته و آمار بزرگی را در برگرفته طلاق خانواده های جوان درهمان اوایل ازدواج است،که برخی معتقدند اگر پیش از ازدواج به مشاور مراجعه شود ازدواج ها موفق تر و آمار طلاق کاهش پیدا می کند.

البته برخی دیگر از خانواده ها هم هستند که باوجود ازدواج ناموفقی که دارند اما بخاطر فرزندانشان طلاق نمی گیرند،که در این گونه خانواده ها هم باز شکست و ناکامی تاثیر منفی خود را بر روی زندگی آنها می گذارد.

عواملی که بر این ناکامی تاثیر می گذارد،عواملیند نظیر چشم و هم چشمی،دخالت دیگران،رقابت و...که بخاطر بی تجربگی زوج های جوان موجب از هم پاشیدگی زندگیشان می شود.

2_2 هدف:

هدف ما اثبات این موضوع به جوانان است که با مراجعه به مشاور پیش از ازدواج آمادگی لازم را کسب کنند،تا بتوانند مشکلات زندگی مشترک را به خوبی کنترل کرده و با تفاوت های یکدیگر به طور سازگار کنار بیایند.

3_2ضرورت:

جوانان به علت نداشتن اطلاعات کافی و نا پختگی و بی تجربگی اگر پیش از ازدواج اگاهی و اطلاعات صحیحی از طریق مراجعه به مشاور بدست نیاورند هنگامی که وارد زندگی مشترک می شوند به سرعت با کوچیکترین اختلاف نظر یا تنشی عکس العمل نشان می دهند و به سرعت این ناسازگاری ها موجب اختلاف نظر و درگیری می شود.

هنگامی که زوج های جوان در زندگی مشترک با شکست رو به رو می شوند،این ناکامی تاثیر روحی و حتی جسمی بدی روی انها می گذارد.و آثار این ضربه در زندگی اینده ی انان به وضوح دیده می شود.

که اکثر جوانان به سختی می توانند دوباره خود را پیدا کرده و آن شکست را فراموش کرده و به زندگی عادی خود برگردند.

در صورتی که این خانواده ها دارای فرزند باشند پیامد منفی این شکست بیشتر و جبران نا پذیر تر می شود!

2-4سوالات

1.آیا هنگام مراجعه به مشاور بهتر است تکی برویم یا با هم؟

2 -آیا برای مراجعه به مشاور قبل ازدواج، حتما باید هنگام بروز مشکل بریم یا هنگام نبود هیچ مشکلی هم باید مراجعه کنیم؟

3-آیا مراجعه به مشاور فقط برای افراد بیسواد است؟یا زوج های تحصیل کرده هم باید بروند؟

4-آیا جنسیت مشاور بر روی کارکرد وی تاثیر دارد؟اگر بله،خانم بهتر است یا مشاور آقا؟

5-آیا زن یا مرد هایی که یک بار تجربه ی ازدواج را داشتند و ب درنهایت به طلاق انجامیده و برای بار دوم میخواهند ازدواج کنند هم باید به مشاور مراجعه کنند؟

تعریف اسمی و عملیاتی:

1.تعداد امکانات تفریحی

تعریف اسمی امکانات: در فرهنگ فارسی معین به معانی توانا گردانیدن بر امری و، پا بر جا کردن، دست یافتن، ممکن بودن و احتمال و توانایی امده است. (با رجوع به کلمه ی امکان)

تعریف عملیاتی امکانات: نسبت تعداد اماکن و امکانات تفریحی به جمعیت جوانان خمین.

2.شغل کافی و مناسب:

تعریف اسمی شغل: در لغت نامه ی دهخدا ضد فراغ. سرگرمی و انچه مایه ی مشغولیت باشد

تعریف عملیاتی شغل: تعداد جوانان خمین که مشغول به کار هستند.

3.پایین بودن طرز تفکر خانواده ها:

تعریف اسمی طرز تفکر (بینش): بینایی بینندگی و بصیرت در لغت نامه ی دهخدا

تعریف عملیاتی بینش:

متغیر: بینش

شاخص1: تسلط

بُعد1: چقدر خانواده ها روی جوانانشان تسلط دارند؟

متغیر: بینش

شاخص 2: تعصب

بُعد2: خانواده ها تا چه میزان روی جوانانشان متعصبند؟

این تعصب بین دختر و پسر فرق دارد؟

4. محدودیت جوانان:

تعریف اسمی محدودیت: در لغت نامه ی دهخدا و فرهنگ فارسی معین دارای حد بودن معنی شده است.

تعریف عملیاتی محدودیت:

متغیر: محدودیت

شاخص1: آزادی عمل

بُعد1: جوانان چقدر آزادی عمل دارند؟

متغیر: محدودیت

شاخص2: حق انتخاب دوست

بُعد2: چه میزان جوانان آزادند دوستانشان را خودشان انتخاب کنند؟

متغیر: محدودیت

شاخص3: اعتماد

اعتماد خانواده ها نسبت به جوانانشون تا چه میزان است؟

5. میزان تحصیل جوانان:

تعریف اسمی تحصیل: در فرهنگ فارسی معین، به دست آوردن، دانش آموختن و کسب آمده است.

تعریف عملیاتی تحصیل: تعداد جوانان خمین که با سواد هستند؟ یا تعداد بی سواد ها.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه